torstai 29. marraskuuta 2012

Kivaa työtä opiskelujen ohelle

Mulla alkoi perjantaina koeviikko ja en malttais millään oottaa että se loppuu. Eniten mua pelottaa keskiviikon matikan koe, mut toivottavasti se menee läpi.. Ens jakso tulee olemaan ihanan rento. :-) 

Mä oon pitemmän aikaa etsinyt/halunnut jotakin työtä, jota vois tehdä opiskelujen ohella. Muutama viikko sitten äiti näytti mulle lehdessä olevaa ilmoitusta nuorten kotityökurssista jonka käyneiden olis mahdollista saada töitä koyiaputyöntekijänä, jonka tehtäviin kuuluu mm. asiakkaiden kotien siivousta. Soitin sinne ja mahduin vielä mukaan. Kurssi pidettiin viime viikolla kolmena päivänä yhteensä 14 tunnin ajan. Me harjoiteltiin erilaisia kotitöitä sekä opittiin miten pitää toimia tietyissä tilanteissa, esimerkiksi jos asiakas käyttäytyy ahdistelevasti työntekijää kohtaan. Lauantaina me oltiin työssäoppimisessa palvelutalossa. Pari tai yksi henkilö sai vanhuksen, jota auttoi. Vanhuksilla oli erilaisia toiveita, kuten viikkosiivousta, joulukoristeiden laittoa, ulkoilua tai kaupassa käyntiä. Mä sain asiakkaakseni erään miehen, jonka kotiin mä tein viikkosiivouksen. Mies oli mukavan oloinen ja hänen hymy kertoi mulle kuinka paljon se oli kiitollinen. :--)

 Myöhemmin iltapäivällä me kurssilaiset pidettiin vanhuksille viriketuokio, jossa me laulettiin lauluja, sekä vanhoja lauluja että joululauluja jotka oli vanhuksille tuttuja. Tuli ihan tippa linssiin kun vanhukset alkoi laulamaan ensimmäistä laulua, ystävä sä lapsien. :')

Lauantaina mä meen tekemään työssopimusta, ja toivottavasti mä saisin mahdollisimman paljon työtä. :) Onko teillä mitään ollut työtä opiskelujen ohella?

1 kommentti: